Travis Scott er ikke bare en entertainer. Han er en superhelt. De fleste kunstnere ville være tilfredse med at hoppe på scenen, recitere et par barer, hype publikum op i en time eller to og derefter gå hjem, tilfreds med et godt udført arbejde. Ikke Travis Scott. Nogle rappere (og de har ret til at gøre det) foretrækker at begrænse deres interaktion med deres skare af bekymring for deres egen sikkerhed. Ikke Travis Scott. Sidst, men ikke mindst, har flertallet af kunstnere en tendens til at holde sig til det, der ofte gøres af frygt for at fremmedgøre deres fans med noget nyt. Igen, ikke Travis Scott.

Montreal var i brand i går aftes, da Houston-rapperen indtog scenen og leverede en af de mest underholdende forestillinger i årtiet. Man kan ikke undgå at blive imponeret over niveauet af engagement, som Travis Scott viste under sin Astroverdenstur, og han skal bifaldes. Jeg ville helt sikkert elske at være en flue på væggen, da Travis slog sit koncept til sine produktionsdesignere: “Jeg vil optræde på to etaper og rejse frem og tilbage mellem dem på en rutsjebane, som mit publikum også vil være i stand til at ride med mig. Åh, Og jeg vil modregne fyrværkeri inde i bygningen”. Det er nemt at se, hvorfor Joe Budden teoretiserede, at Travis sandsynligvis tog hele sin indtjening fra sit godt modtagne album og satte det direkte ind i hans serie. Men højdepunkterne i Astroverden begrænser sig ikke til produktionsdesignet. Det ligger hos fansen. Det er noget Travis Scott er meget godt klar over, og han tøvede ikke med at gøre det værd deres mens.

der var et øjeblik, hvor et par fans løb på scenen og forsøgte at få deres øjeblik af herlighed ved siden af Houston-kunstneren. Da de forlod scenen, Travis opfordrede dem til at komme tilbage og gøre deres ting i et stykke tid, før de turde dem til at skure surf. Dette, mine damer og herrer, er mærket af en kunstner, der virkelig værdsætter sine tilhængere. Det er også derfor, Travis Scott vil fortsætte med at være en af de mest værdsatte og mest ærede hip-hop handlinger i 2010 ‘ erne.

når det er sagt, kan din nydelse af Astroverden være begrænset til, hvor fortrolig du er med kunstneren selv. Ja, Vi er nødt til at tage fat på “elefanten i rummet”. Travis Scotts tidligere album kom aldrig forbi 80.000 eksemplarer, og det er ret indlysende, at Astroverden (som hans bedste værk) er det projekt, der fik ham til at skifte fra en b-list-handling til en megastjerne. Og så for hver “Sicko Mode”, “Goosebumps” eller “Butterfly Effect”, vil du blive mødt med et dusin sange, som du måske aldrig har hørt om, hvis du ikke var en hardcore fan siden “Days Before Rodeo”. Du vil også kræve en vis grad af tolerance over for autotune med høj lydstyrke, da det er hans mest værdsatte signaturværktøj.

med det til side vil Travis Scott være i Toronto den 7.marts 2019, og hvis Montreal-udstillingen er tegn på noget, er det, at Astroverden ikke er en tur, du vil gå glip af.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.